Na tomto webu jsou uloženy "záložní kopie" některých mých vybraných textů. Většinu najdete v originále na www.akciecz.com či www.vrchol.net.

neděle 14. března 2010

Mikrostránky a jejich využití v podnikání a marketingu

Mikrostránky: Co to je a k čemu je to dobré

Úvod

Během posledního roku jsem vytvořil několik mikrostránek na různá investiční témata ( www.investori.net , www.iakcie.com , www.i-burza.eu či www.pro-zeny.net ). Považuji to za velmi efektivní a současně velmi levný způsob propagace nejen při podnikání. Vzhledem k některým reakcím některých lidí jsem si však uvědomil, že pro běžného uživatele internetu může být značně nepochopitelné, proč někdo takové mikrostránky vytváří a co tím sleduje. Některé reakce byly i celkem agresivní či vysloveně hloupé.
Shodou okolností jsem dnes narazil na geniálně jednoduchý článeček o tom, proč jsou mikrostránky tak užitečné a efektivní. Lépe bych to nikdy nedokázal vyjádřit!

Využití mikrostránek v marketingu

Přemýšleli jste někdy o tom, jaký je hlavní rozdíl mezi rychlým občerstvením McDonald´s a obyčejným stánkem na rohu ulice? V obou prodávají hamburgery a hranolky, ale McDonald´s generuje mnohonásobně vyšší zisky. Nevlastní totiž pouze ten jediný stánek, ale stovky poboček rozmístěných nejen v různých částech města, ale dokonce v různých koutech celého světa.
Pokud byste si chtěli otevřít několik poboček Vaší firmy třeba jen ve Vašem městě, potřebovali byste k tomu velké množství vstupního kapitálu. Donedávna byl proto takový nápad pro mnoho podnikatelů pouze nesplnitelným snem. Nyní však máte možnost jej realizovat s minimálními náklady, a to díky internetu. Na internetu neplatíte vysoké nájmy za kamenné provozovny a jejich vybavení a zaměstnance – stačí jednoduše umístit stránku s Vaším produktem na Vámi vybrané místo.
Kolik lidí, tolik chutí – jednomu chutnají hranolky s colou, druhému pečené kuře. Podobně jako nabídku jídel v různých restauracích můžete i jednotlivé stránky přizpůsobit různým chutím svých zákazníků. Každý Váš produkt může mít vlastní web se specifickými vlastnostmi a přilákat tak i zákazníka, který by na Váš jediný hlavní web jinak nepřišel. Značka Vaší firmy tak navíc bude zákazníka lákat prakticky na každém rohu, díky čemuž si Vaši firmu zapamatuje a zvýši se jeho důvěra k Vašim produktům.